Skip to main content
14.07.2024 | ח תמוז התשפד

עבודה סוציאלית: לשנות חיים ולהשפיע כל יום

לימודי עבודה סוציאלית בבר-אילן משלבים מצוינות אקדמית ודגש יישומי, במיוחד בתחום הטיפול הקבוצתי. בתואר השני קיים דגש על מגמות טיפוליות, שיקומיות וקהילתיות

תמונה
עבודה סוציאלית

מקצוע העבודה הסוציאלית פותח דלת לעולם מלא משמעות, שבו כל יום נושא בחובו הזדמנות לשנות ולהשפיע על חיי אנשים, קהילה ואפילו על החברה כולה. מהות המקצוע טמונה במתן עזרה לאנשים הנמצאים במצבי משבר, תוך חתירה לשיפור רווחתם ואיכות חייהם של יחידים, משפחות וקהילות

 

במהלך הלימודים לתואר בעבודה סוציאלית, הסטודנטים נחשפים לנושאים מגוונים הכוללים פסיכולוגיה, סוציולוגיה, משפטים, מדיניות חברתית, ושיטות התערבות. הקורסים משלבים תאוריה עם פרקטיקה, כאשר הסטודנטים מתנסים בעבודה עם אוכלוסיות שונות באמצעות התמחויות בשטח. הם לומדים על דינמיקות משפחתיות, יחסים בינאישיים, דרכי התמודדות עם מצבי לחץ וטראומה, ופיתוח מיומנויות ייעוץ והנחיה.

העבודה הסוציאלית מתפרסת על מגוון רחב של תחומים יישומיים, כולל טיפול בילדים ובנוער, עבודה עם קשישים, סיוע לנפגעי אלימות, ליווי נשים בהריון בסיכון, טיפול במכורים לסמים, עבודה עם בעלי מוגבלויות ועוד. העבודה כוללת מתן ייעוץ ותמיכה, תכנון ויישום תוכניות התערבות, הנחיית קבוצות, ובניית רשתות תמיכה בקהילה.

בוגרי תואר בעבודה סוציאלית יכולים להשתלב בעבודה בשירותים חברתיים ברשויות המקומיות, בבתי חולים, במוסדות חינוך, בארגוני רווחה, במרכזים לבריאות הנפש, בעמותות ובארגונים ללא מטרות רווח. בנוסף, הם יכולים לעסוק במחקר ובהוראה באקדמיה. התפקידים מגוונים ומציעים אתגר מתמיד ותחושת סיפוק גבוהה מעצם היכולת לעזור לאחרים.

בית הספר לעבודה סוציאלית באוניברסיטת בר-אילן ידוע במצוינות אקדמית, ורבים מהסטודנטים חוזרים ללמוד בו כדי להשלים לתואר שני ואף לתואר שלישי. בלימודים לתואר ראשון בעבודה סוציאלית, בולט במיוחד תחום הטיפול הקבוצתי, שם הסטודנטים מקבלים הכשרה מעשית של יום בשבוע כבר מתחילת התואר. בתואר השני, אוניברסיטת בר-אילן מציעה תוכניות הכשרה בדגש על מגמות טיפוליות, שיקומיות, וקהילתיות. התוכנית מציעה גם אפשרות להשלמת תואר לסטודנטים בעלי תואר אחר, במסגרת של שלוש שנים, עם דגש רב על הכשרה מעשית. התואר השני מציע מגוון מגמות, כולל התמחות בניהול בקהילה וטיפול באמנות, והביקוש אליו גבוה ביותר.

לתוכניות הלימוד בעבודה סוציאלית