Skip to main content
14.07.2024 | ח תמוז התשפד

לימודי פסיכולוגיה: הבנת הנפש והמוח דרך מחקר מתקדם

במחלקה לפסיכולוגיה בבר-אילן פועלות מעבדות מחקר מתקדמות להערכת תהליכי חשיבה, קשב ותפיסת רגשות, וכן קליניקות טיפוליות למען הקהילה

תמונה
פסיכולוגיה

פסיכולוגיה כבר מזמן אינה תחום העוסק בעיקר בשיחות, מחשבות וניתוח חלומות. המחקר הפסיכולוגי עבר בעשורים האחרונים מהפך בזכות כלים חדשניים מתחום הנוירולוגיה, המעניקים הבנה מעמיקה יותר של הקשר בין התנהגות האדם לבין מבנים ותהליכים במוח. בתוכנית הלימודים, הסטודנטים עורכים היכרות עם פסיכולוגיה קוגניטיבית, פסיכולוגיה התפתחותית, פסיכולוגיה חברתית, ופסיכופתולוגיה. הם גם רוכשים כלים למחקר כמו שיטות סטטיסטיות וניתוח נתונים, וכישורים מעשיים כמו ייעוץ וטיפול פסיכולוגי.

לימודי הפסיכולוגיה סוללים את הדרך להשתלבות בתעסוקה במגוון סביבות קליניות, בטיפול פרטני וקבוצתי, במחקר או בייעוץ. בוגרי הלימודים בתחום יוכלו להתקדם בתפקידי ייעוץ ארגוני, גיוס עובדים, משאבי אנוש, תכנון תהליכים וניהול כוח אדם בתעשיות שונות, כולל בתחומי ההייטק, הרווחה, הרפואה והחינוך. הפסיכולוגיה מציעה מסלול קריירה מגוון, המאפשר לאנשי מקצוע לשלב בין עבודה טיפולית למחקר, ייעוץ, והוראה.

המחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת בר אילן מציעה לסטודנטים התנסות מעשית מרתקת, במעבדות מחקר מתקדמות להערכת תהליכי חשיבה, קשב, תפיסת רגשות, שפה וזיכרון, בהתבסס על תצפיות התנהגותיות, מדדים פיזיולוגיים, תנועות עיניים, חקר תנועה ופעילות EEG.

במחלקה לפסיכולוגיה מתקיימת גם פעילות ענפה של הקליניקה הטיפולית לקהילה, המעניקה שירותי פסיכותרפיה ואבחון פסיכודיאגנוסטי ונוירופסיכולוגי למתמודדים עם מגוון אתגרים וקשיים. הקליניקה כוללת מעבדת פסיכותרפיה להערכת אפקטיביות של תהליכי הטיפול. הקליניקה הארגונית של המחלקה משלבת מחקר לצד התנסות נרחבת ביישומים שונים של הפסיכולוגיה הארגונית.

במסגרת הלימודים לתואר השני, קיימות מגמות של פסיכולוגיה, קוגניציה, רגש ומוח (Cognitive Affective Neuroscience), שהיא תכנית ניסויית-מחקרית מעמיקה, העושה שימוש בכלים מתודולוגיים מגוונים כמו מדדים פסיכו-פיזיולוגיים, הדמיה מוחית (EEG, MEG), גרייה מוחית (TMS, TDCS) ומחקרי יומן וראיונות.

לאחרונה הושקה באוניברסיטת בר-אילן מגמה ייחודית מסוגה בארץ - מגמת מדעי הפסיכולוגיה לתואר שני, המיועדת לאנשי מקצוע מדיסציפלינות שונות, המבקשים להרחיב את השכלתם בתחום בריאות הנפש. תכנית זו מציעה ידע עשיר בתחומי הפסיכולוגיה ההתפתחותית, הקלינית, הארגונית והשיקומית. היא עוסקת בתחומים כמו פסיכופתולוגיה, הנחיית קבוצות, מנהיגות בארגונים והתמודדות עם אבל ואובדן, ומעניקה יתרון משמעותי לאנשי מקצוע בתחומים כמו חינוך, רפואה, הייטק, ניהול ושיווק, המבקשים להבין את נפש האדם וליישם את הידע הנרכש בעבודתם.

לתוכניות הלימוד במחלקה לפסיכולוגיה

עוד כתבות שיעניינו אותך